Easy Staff började med en enkel idé

En app för personalen, där HR och chefer samlar företagets personal och får kontroll på den viktiga informationen, enklare. En app där medarbetaren enkelt kan anmäla sjukfrånvaro, ansöka om ledighet, rapportera när något är fel och få känna sig delaktig i vad som händer på företaget. Det här är Easy Staff.

Kontakt
Layer

Om företaget

För att upprätthålla en produktiv och motiverande arbetsmiljö, är det av högsta vikt att personalen är engagerad och aktivt deltar i företagets arbetsprocesser. Vi har därför utvecklat en modern app med fokus på personalen, som är utformad för att öka engagemanget och deltagandet bland medarbetarna. Med denna app kan vi erbjuda kunder ett verktyg som hjälper till att stärka deras sammanhållning och utveckling.

Bolagets grundare och delägare består av företagsledare som byggt företag inom tillverkning och mjukvara. Appen har utvecklats tillsammans med HR-chefer och personal på OilQuick, bygg- och IT-bolag sedan år 2020 med Apptech som partner. Våra utvecklare och kundtjänst sitter i Hudiksvall och Göteborg.

Genom att använda Easy Staff kan ni dela nyheter, aktiviteter och bjuda in till evenemang på ett enkelt och säkert sätt. Med en personalapp lättåtkomlig i fickan, inkluderar ni hela personalstyrkan och tar kommunikationen med era medarbetare till en helt ny nivå. 

Boka demo av Easy Staff

"Det ska inte spela någon roll om du är på bygget, i fabriken eller i servicebilen, du ska få samma uppdateringar som kontoret. Det ska vara enkelt och säkert. Vi utvecklar Easy Staff till att underlätta för fler."

- Jonatan, Customer Success

Teamet bakom

Med ett dedikerat utvecklarteam med över 10 års erfarenhet och flera lyckade appar och system i ryggen utvecklas Easy Staff med senaste tekniken inom apputveckling.

Om du har några frågor eller behöver support, kan du alltid nå vår kundtjänst som är redo att besvara dina frågor.

Kontakt
BLOGGEN

Utforska vår blogg för senaste nytt!

Häng med i vår blogg och håll dig uppdaterat om produktnyheter, kundberättelser, användbara tips och vad som händer på Easy Staff.

Till bloggen

Säkerhet & GDPR

Easy Staff är en modern och säker plattform som följer lagar och regler enligt GDPR. Appen är utvecklad med modern teknik och säker autentisering som skyddar kundens data.

All identifiering hanteras av en central identitetstjänst och använder den öppna standarden Oauth 2.0 och OIDC, där användaren ger applikationen tillgång till sin information (i huvudsak förnamn, efternamn och personnummer), utan att dela lösenord med applikationen.

BankID används som primär inloggningsmetod och inga inloggningsuppgifter för kundens personal sparas hos oss om inte kunden önskar alternativa providers.

Dataöverföring sker krypterat och all data ägs av kunden där varje databas är isolerad från övriga kunder i en driftsäker miljö placerad i Sverige.