10 oktober 2023
Tiden går fort när man har kul! Den senaste tiden har det hänt en hel del. Vi har sammanfattat massor av uppdateringar och andra händelser i detta inlägg.
Till personal som sitter på kontoret eller vid en dator släpptes en stor nyhet! En webbversion av Easy Staff. I den webbaserade versionen kan både administratörer och användare logga in och få tillgång till samma funktionalitet som i appen. Även i webbversionen så sker inloggning snabbt och säkert med BankID.
Få utökad upplevelse med större vyer i webbläsaren
Vi har uppdaterat Easy Staffs utseende och finslipat designen. Nu är appen snyggare och mer användarvänlig.
I denna uppdatering har vi gjort det möjligt för administratörer att skapa och redigera inlägg direkt från sina mobiler! Det är ett bra stöd för dem som är på språng och snabbt vill publicera nyheter eller aktiviteter.
En ny funktion som gör det möjligt för administratörer att svara på andras ledighetsansökningar.
Detta kan vara särskilt användbart i situationer där en anställds närmaste chef är bortrest eller inte är tillgänglig för att svara på en ledighetsansökan. Dessutom kan administratörerna enkelt få en överblick över företagets ledigheter och hantera dem på ett effektivare sätt.
Ny och förbättrad översikt i kalendern. Se alla dagar i veckan (mån-sön) och klockslag för att snabbt hålla koll på vilka som arbetar (eller inte). Perfekt för att se arbetsstatus för medarbetare som jobbar helger!
Ny och efterfrågad funktion: läskvittens. Detta innebär att användare kan se om ett meddelande har lästs eller inte. Genom att öppna chatten kan man enkelt se om meddelandet har blivit läst, tack vare ögat 👁️🗨️ bredvid varje meddelande.
Den här nya funktionen kommer att vara särskilt användbar för användare som behöver följa upp på viktiga meddelanden eller vill veta om deras meddelande har nått mottagaren. Det kommer också att hjälpa till att undvika missförstånd och minska svarstiden för viktiga meddelanden. Vi har även släppt fler funktioner i chatten.
Nu kan man se alla som anmält sig till en aktivitet genom att klicka på Visa deltagare inne på ett inlägg. Den utökade funktionen visar en lista på alla anmälda på en aktivitet.
Vi tror det kommer hjälpa er att planera bättre, ni ser snabbare vilka kollegor som deltar, så att ni kan boka samåkning, lunch och padelbanor..
Nytt tillskott! Lägg till menyn från lokala restauranger och möjliggör gemensam beställning av luncher till ditt team. Förbättra din arbetsgivarprofil och erbjuda ditt team en app som ger dem tillgång till era förmåner.
Vem är på plats? Den frågan kan du nu få svar på i Easy Staff. I den nya incheckningsfunktionen kan medarbetare snabbt och smidigt checka in sig i början av arbetsdagen och check ut sig vid hemgång.
Vi har uppdaterat växellådan och trimmat motorn. I takt med att fler kunder ansluter sig har vi uppgraderat teknik, bakomliggande prylar som gör appen fortsatt snabb.
Kan vara den bästa och mest onödiga uppdateringen, men ger oss och kunder ett gott skratt. Bra nog!
När vi bygger och utvecklar Easy Staff inkluderar vi arbete för klimatet. Vid varje större uppdatering och när nya kunder ansluter sig till Easy Staff ger vi extra stöd via EcoLogi.
I ett år har vi samarbetat med EcoLogi och stöttat olika projekt för en bättre miljö. Vi på Easy Staff har bidragit till att minska utsläpp motsvarande 38 930 kilometer bilkörning.
Ta en titt på vår skog och plantera gärna ett 🌳 träd i den! Till Easy Staff-skogen
Vi bestämde oss för att ge vår hemsida ett rejält ansiktslyft, och resultatet blev en ny fräsch och lättnavigerade webb.
Vi har fått ännu fler kunder som idag använder Easy Staff som stöd i sitt arbete och vardag. Över 9 000 notiser från inlägg och händelser har skickats och flera tusen frånvaro- och ledighetsansökningar har passerat appen.
Formulär
Avvikelserapportering och förbättringsförslag med smarta formulär är under utveckling och snart redo för att lanseras i Easy Staff. En mycket efterfrågade funktion som vi valt att bygga in i appen.
Boka resurser
Att kunna boka resurser som konferensrum, massage, poolbil eller andra prylar är något våra kunder önskat. Även denna funktion är under utveckling och kommer lanseras till Easy Staff.
Mer godis!
I planeringen framåt har vi naturligtvis en massa annat godis som vi återkommer om lite längre fram.. Håll utkik på sidan funktionsöversikt där vi samlat alla funktioner i Easy Staff och nya som vi planerar lansera.
Har du en idé som du tror skulle passa Easy Staff? Kontakta oss!
Vi ser fram emot att fortsätta förbättra vår personalapp och göra den ännu mer användarbar och hjälpsam i jobbvardagen.
Vill du prova Easy Staff?