19 januari 2024

Nyhet i appen: Rapportering

Saknar ni en bra plats för att rapportera ärenden som avvikelser eller förbättringsförslag? Vi har löst det!

Rapportera olika ärenden

Den nya rapport-funktionen i Easy Staff har stöd för att skapa olika formulär. Vad skulle man kunna rapportera? Här kommer några exempel på hur ni skulle kunna använda appen för att följa upp olyckor, utveckla verksamheten och förbättra er kvalité.

Exempel på avvikelser

  • En viktig produktionsmaskin går sönder eller fungerar inte som den ska, vilket orsakar förseningar i produktionsplanen och kräver omedelbar underhållsåtgärd.

  • En arbetsplatsolycka inträffar på grund av bristande säkerhetsprocedurer eller utrustning, vilket resulterar i en avvikelse som kräver utredning och förbättring av säkerhetsåtgärderna.

Exempel på förbättringsförslag

  • Personal kan lämna förslag på hur produktionsprocessen kan optimeras för att öka effektiviteten och minska kostnaderna. Det kan inkludera förslag på ny teknik, förbättrade arbetsmetoder eller automatisering.

  • Förslag på att minska miljöpåverkan genom att införa mer hållbara material eller processer, eller genom att minska avfall och energiförbrukning.

Exempel på kund och -kvalitetsklagomål

  • Kundklagomål kan relatera till produktkvalitet, defekter eller andra avvikelser från förväntningarna. Detta kräver utredning och åtgärder för att lösa problemet och förhindra framtida incidenter.

Få enklare uppföljning och status

I appen skickas notis till ansvarig när personal registrerar ett ärende på deras område. När ansvarig byter status på ärendet så ser medarbetaren att det är påbörjat eller hanterat.

Personalsystem, personalapp, hrsystem

Easy Staff - din hjälp i arbetsvardagen

Vi på Easy Staff har utvecklat en modern app med fokus på personalen, som är utformad för att öka engagemanget och deltagandet bland medarbetarna.

Hur kan Easy Staff hjälpa er?

  1. Nyttiga funktioner

    Med Easy Staff får du tillgång till användbara funktioner som interna nyhetsflöden, frånvarohantering, chatt, personaldokumentation, rapportering och mycket mer. Allt är enkelt att nå via appen eller webbappen som är säkrad med BankID.

  2. Smartare kommunikation

    Ge medarbetare och chefer möjlighet att kommunicera och samarbeta smidigt. Vår app främjar en öppen och snabb dialog som bygger team och underlättar informationsutbyte. I Easy Staff kan information skickas till alla eller utvalda team. För snabba dialoger går det att chatta 1 till 1 eller i grupper.

  3. Anpassa och integrera

    Oavsett om ni bara är några få medarbetare eller en växande arbetsstyrka, kan Easy Staff anpassas efter behov, bygg på med avdelningar eller integrera med andra system. Använd och fokusera på de funktioner som är mest relevanta för ditt team.

  4. Tillgängligt för hela arbetsstyrkan

    Slipp administrera användarnamn och lösenord. Anställda, extrapersonal eller konsulter loggar in smidigt och säkert med BankID. Skiftarbetare ute i fabriken, säljare på resande fot eller admin-personal på kontoret, Easy Staff går att använda genom hela organisationen, oberoende mobil, platta eller dator, privat eller företag, utan att tumma på säkerheten.

  5. Enkelt att komma i gång

    Idag krävs användarvänliga och säkra digitala verktyg för att lyckas genom organisationen. Easy Staff har ett intuitivt gränssnitt som gör appen enkel att använda och ni kan vara i gång på 30 minuter.
OilQuick

"Vi ser redan nu att informationsflödet är markant bättre, fler deltar i våra aktiviteter, säkerheten har ökat och det viktigaste av allt är att alla medarbetare upplever att vår nya personalapp underlättar i deras vardag"

- Malin Lindqvist, HR-chef på OilQuick AB

Kan Easy Staff passa er?

Är du på jakt efter personalsystem, personalapp eller hrsystem men inte hittat rätt? Då kanske Easy Staff passar er! Boka en demo så visar vi allt.

Vill du se efter själv? Skapa ett konto helt kostnadsfritt via formuläret. Inget kreditkort eller bindande avtal krävs.

 

Läs vår integritetspolicy

Läs tjänsteavtalet

 

Du kan även kontakta oss på: 021 - 80 07 70